راه اندازی ۲۳۰ خانه هلال در استان همدان 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از راه اندازی۲۳۰ خانه هلال در این استان خبر داد.

علی سنجربگی گفت: یکی از اولویت‌های هلال احمر زمینه سازی برای توسعه خدمات داوطلبانه حتی در دورترین نقاط استان همچنین ارائه آموزش کمک‌های امدادی است.

او گفت: در این راستا راه اندازی خانه‌های هلال در دستور کار قرار گرفت که این مجموعه، یک هلال احمر با وسعت کوچک است که همه خدمات داوطلبانه و امدادی مورد نیاز را ارائه می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان هدف از راه اندازی خانه‌های هلال را فراهم شدن زمینه آموزش‌های امدادی به ساکنان مناطق دور افتاده و افزایش تاب آوری محلات در برابر حوادث دانست.

سنجربگی گفت: تلاش مجموعه هلال احمر استقرار امکانات اولیه و تجهیزات امدادی در خانه‌های هلال است تا زمان بروز حادثه بتوانند به سرعت امداد رسانی کنند.

او گفت: از دیگر مزایا و کارکرد‌های مثبت راه اندازی خانه‌های هلال شتاب بخشی به امداد رسانی توسط داوطلبان توانمند و آموزش دیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: افراد آموزش دیده در خانه‌های هلال در هنگام بروز حوادث به عنوان تیم ارزیاب عمل کرده و میزان خسارت و امکانات، نیرو و تجهیزات مورد نیاز برای امداد رسانی را به امدادگران هلال احمر گزارش می‌کنند بنابراین با گزارش نوع و شدت حادثه، سرعت امداد رسانی به حوادث نیز افزایش می‌یابد.

سنجربگی گفت: همچنین گزارش ابعاد حادثه و میزان خسارت، موجب خرید زمان شده و تیم‌های امداد و نجات هلال احمر در زمان طلایی نسبت به حضور در محل حادثه و امداد رسانی به آسیب دیدگان اقدام می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.